Min vardagssminkning - Sofia

Nu tänkte jag göra ett inlägg om vad jag har för smink till vardags, kan lämna pris och namn på allt ifall ni blir sugna att införskaffa något åt er själva. 
 
Till basen brukar jag använda Maybelline New York Dream Fresh BB-cream kostar ca 120 kronor
Ovanpå det brukar jag använda mitt MAC mineralize skin finish natural puder vilket är riktigt bra, det kostar ca 300 kronor. 
Till kinderna använder jag Benefit Hoola bronzer, kostar cirka 300 kr samt MAC rouge i färgen rosy outlook vilket kostar cirka 250 kronor. 
 
På mina ögonlock brukar jag använda en MAC paint pot i färgen Bare study som kostar ungefär 200 kronor.
På mina ögonfransar använder jag Maybelline Big eyes mascara vilken är sjukt bra, kostar cirka 130 kronor. 
När jag fyller i mina ögonbryn använder jag den mörkaste färgen då denna palett från HM som kostar ca 50 kronor ungefär. 
Och till sist på mina läppar använder jag MAC läppstift, de är verkligen jätte bra. Använder färgen Angel och Cream Cup.
- Sofia
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback